Projects 2019-03-28T09:54:49-04:00

Photo credit: Stephanie Pierre-Louis

Projects

2019

• Etude de marché de la commune d'Anse à Veau dans le domaine de l'énergie renouvelable.

2018

• Etude de marché de la commune d'Anse à Pitres dans le domaine de l'agriculture (Alianza por la Solidaridad).

2017-2018

• Recensement géo-reférencé des propriétés bâties des communes de Lascahobas, Belladere, Mirebalais, et Desdunes avec volet énergie renouvelable, Fonds de gestion et de développement des collectivités territoriales/Ministère de l’intérieur et des collectivités territoriales (FGDCT/MICT).

2017

• Evaluation of the food security project in Bodarie, Commune of Thiotte, Département du Sud-est; ECHO/European Union/Alianza por la Solidaridad.

2016

• Training of candidates for local election in decentralization and governance; Conseil haïtien des acteurs non étatiques (CONHANE).

2015

• Fiscal mobilization in the Communes of Caracol, Terrier Rouge and Trou du Nord, Département du Nord-est; European Union.
  • Elaboration of Investment Plan for the Arrondissement of Trou du Nord, Département du Nord-est; European Union.

2014

• Feasibility study of salt iodization; Jacquesyl, Commune de Caracol, Département du Nord-est ; Fondation CERDEL.
  • Animation sociale dans le cadre de la Revitalisation communautaire du Canapé Vert, Commune de Port-au-Prince, département de l’Ouest ; Conseil d’administration de la section communale  (CASEC) de Turgeau/European Union.

2013

• Mapping of nongovernmental organizations that distribute vitamin A supplements in Haiti. Nutrition International (formerly the Micronutrient Initiative); Canada.
  • Strengthening of management capacity and planning of service delivery activities of personnel of Mairies of Saut d’Eau, Belladère and Lascahobas, Département du Centre; European Union/Mairie de Saut d’Eau/Initiative de la société civile (ISC).

2012

• Elaboration of an Investment plan for the Communes of Hinche, Thomonde and Mirebalais, Département du Centre; Fonds d’assistance économique et social (FAES)/German Technical Assistance (GIZ)/CONHANE/ European Union.
  • Fiscal mobilization in the five communes of the lower Central Plateau ; FAES/GIZ/CONHANE/ European Union.

2011

• Fiscal mobilization in the seven communes of the Central Plateau ; FAES/GIZ/CONHANE/UE.

2010

• Earthquake recovery effort in the communities of Croix Desprez, Canapé Vert and Turgeau, commune of Port-au-Prince; Fondation CERDEL

2009

• Strengthening of management capacity and planning of service delivery activities of personnel of Mairies of Saut d’Eau, Belladère and Lascahobas, Département du Centre; European Union/Mairie de Saut d’Eau/ISC.

2008

• Financial governance of Communes of Haiti - Communal budget preparation; MICT/Agence américaine pour le développement international (USAID).

2007

• Financial governance of Communes of Haiti – Training of communal accountants; MICT/USAID.

2005

• Evaluation de la Semaine de la Santé de l’Enfant 2004; USAID Micronutrient Project.

2004

• Evaluation des programmes de développement participatif dans les Départements du Nord et du Nord-ouest, Programme de développement local (PDL)/Programme d’appui aux initiatives productives (PAIP) ; FAES.

2002-2003

• Urban agriculture: income generation activities, Addis Ababa, Ethiopia.

2001

• Formative research on the quality of health services in Haiti; Management Sciences for Health (MSH)/Johns Hopkins Center for Communication Programs.
  • Assessment of vitamin A status of pregnant and lactating women in Pétion-ville and Carrefour; Johns Hopkins University School of Medicine/Société Haïtienne d’Ophtalmologie.